tisdag 3 september 2013

Uppdatering från den senaste veckan.

Heej!
Ska försöka sammanfatta lite vad som hänt sen förra veckan.

På måndagen var jag i skolan såklart. Det kändes redan mycket bättre eftersom jag började känna igen ansikten och så. Jag bytte också ut min engelska-klass till en annan typ av engelska. I denna klass kommer vi fokusera på skriva och prata. I den andra var det fokus på att läsa klassiker och så. Så det känns mycket bättre nu!

I tisdags åt jag lunch med Cydni. Vi köpte varsin dricka och åt vår mat hemifrån. Cafet var i ett gammalt tåg. Jättemysigt! Och min dricka, närmare bestämt en chai latte typ fast med is i och så var den grön... Men i alla fall så var den väldigt god! Efter skolan åkte jag och Kristy och handlade lite kuddar och ljus till mitt rum. Jag hittade också ballerinakex, så det köpte jag! När vi kom hem gjorde jag pannkakor till familjen och gav dem mina presenter från Sverige. Jag tror verkligen att de uppskattade det! Efter maten åkte jag och Connor till kyrkan och youth group. Vi var en massa ungdomar som lekte lekar, åt någon konstig glass blandat med dricka, hade andakt och pratade i smågrupper. Det var väldigt kul att träffa ungdomar från kyrkan här. De verkar alla väldigt trevliga! Efter det åkte vi hem och jag gjorde mina läxor och skypeade med mamma och pappa.

I onsdags åt jag lunch i skolans bibliotek för Connor hjälpte mig att skriva färdigt ett tal som jag skulle hålla under engelskalektionen. Det talet gick inge vidare för jag hade inte direkt övat... Jag improviserade i princip hela talet.. Men, jag är ju en utbytesstudent, så ingen förväntar sig något och ingen bryr sig heller. Efter skolan hämtade Kristy mig och vi åkte och kollade på ett simmöte mellan min skola och den andra skolan i stan. Efter det åkte vi hem och bara tog det lugnt. Jag gjorde typ ingenting under hela den kvällen eftersom jag inte hade några läxor.

I torsdags åt jag lunch med några av Connors tjejkompisar och Connor. Vi åkte till Bidwell perk som är ett cafe där vi åt vår lunch och jag köpte även en typ av latte. Mycket gott! Dock vill jag inte riktigt gilla det. För det smakar kaffe, och jag har lovat mig själv och Elin att aldrig börja dricka kaffe!! Efter skolan kom Kristy och plockade upp mig och vi åkte och köpte sandaler till mig och jag passade även på att klippa mitt hår. Jag vill nämligen att det ska växa ut, så jag var tvungen att toppa det en aning. Sen åkte vi hem och åt och efter maten åkte jag och Connor till deras typ av bönegrupp. Vi lekte någon lek, läste bibeln och snackade. Väldigt givande och kul. Det är kul att vi gör saker hela tiden. Jag får träffa mycket olika människor. Vilket underlättar för mig som letar efter nya vänner! Efter det åkte vi hem och jag gjorde mina läxor.

I fredags stannade jag kvar i skolan för att göra klart min skål som jag höll på med i keramiken. Efter det hämtade Kristy mig och vi åkte hem och packade våra väskor och senare under kvällen drog vi till deras stuga som låg mitt i skogen. Vi kom fram runt 20.30 tiden och då fixade vi i ordning våra saker och sedan gick vi och la oss.

I lördags sov vi länge, nästan till 11.00 tiden. Efter frukosten gick Kristy, jag sprang och killarna åkte bil ner till sjön i närheten. Det var väldigt mysigt! Massa tallar runt om och berg, det kändes nästan som hemma i Sverige! Vi hade med oss en paddleboard. Alltså en bräda som man har en paddel till så kan man paddla. Jag har bilder!
Efter det åkte vi hem och åt grillat. Väldigt gott var det! Efter det gjorde vi s´mores. Man grillar marshmallows och lägger det sedan mellan choklad och två kex. Efter det satt vi uppe och pratade en bra stund innan vi gick och la oss.
På söndagen kom vi iväg runt 13.00 och åkte hem. När vi kom hem var vi hemma en stund, så jag sprayade några ramar vita som jag ska sätta foton i. Jag upptäckte också till min förskräckelse att myrorna som invaderat mitt rum inte hade dött, de var bara ännu fler!!! Vid 18.30 tiden åkte vi till en restaurang där Emily mötte upp oss och vi åt. Efter maten åkte vi och köpte frozen yogurt och hyrde film. Så när vi kom hem kollade vi på föräldrafällan. Efter det gick alla och la sig. Jag skypeade med några från klassen hemifrån och med mamma, Carl och Emanuel. Jag hade inte skypeat med någon från hemma sedan i onsdags. 5 dagar!!

Idag har det varit Labour day, vilket innebär att alla är lediga från skola och jobb. Så idag när jag vaknade skypeade jag med Emanuel och med Gudrun och Ebbe en snabbis. Efter det åkte jag och Kristy och shoppade lite mer kuddar till mitt rum, kläder och lite/ mycket grejer från Victorias secret. Efter det släppte hon av mig vid ett hus. I det huset, som ägdes av ett äldre par fanns det som en lite biosalong. Jättemysigt!!  Det var nämligen en överraskningsfest för en av utbytesstudenterna som fyller år i veckan. Vi kollade på Pitch Perfect, en bra film, åt popcorn och godis. Efter det hämtade Tom upp mig och vi åkte och shoppade ännu mera. Jag köpte ännu lite mer kläder och lite växter till mitt rum. När vi kom hem åt vi och så köpte jag två par skor på nätet. Det har nämligen varit rea idag i massor av affärer. Detta är pga Labour day... Alla vill shoppa när man är ledig...

Så, nu har jag nog fått med det mesta som hänt under den senaste veckan.
Jag har det toppen här borta i värmen, och trots att jag bara varit här i 2 veckor så känns det som en evighet på ett sätt och som bara några få dagar på ett annat sätt.
Det känns som jag känt familjen för evigt. Jag känner mig väldigt hemma i deras sällskap. Men på ett annat sätt känns det som att tiden bara susat förbi. Jag har varit i USA i snart 3 veckor, vilket är helt galet!
Om ni har skrivit till mig och jag inte svarat än är det inte för att jag inte vill svara. Det är bara det att jag har fullt upp här, och måste försöka leva mitt liv här. Så jag svarar så fort jag har tid! :)
Hur har ni det där hemma??
Jag saknar er här på andra sidan!
Hoppas ni får en bra dag! Kram <3  







1 kommentar:

  1. Vad kul du verkar ha det! & vad härligt att du trivs med familjen :)
    Latte får väll va okej då...så länge du inte börjar dricka svart kaffe ;)
    Massor av kramar

    SvaraRadera