tisdag 10 september 2013

En helg hemma

Hejsan hejsan! Ska försöka uppdatera er lite på vad som händer här.

I torsdags efter skolan satt jag med min ekonomiläxa och med min psykologiläxa hela kvällen. Det tog mig typ 5 timmar... Så jag var inte i säng fören ca kl 01.00...  Min lärare ger verkligen hur mycket läxor som helst!! Så den dagen var ju inte särskilt intressant.

I fredags stannade jag kvar i skolan efter skolan hade slutat eftersom jag var tvungen att avsluta veckoprojektet som den veckan var att göra en visselpipa. Jag stannade till typ 16.30. När jag kom hem gick jag och la mig och sov ett tag. När jag vaknat åkte Kristy och Tom iväg på middag med några vänner, så jag och Connor gick ut och åt. Mexikansk mat.  Efter att vi väntat i vad som kändes som en evighet fick vi vår mat. Väldigt gott! Fast jag fick hur mycket mat som helst. Det hade lätt räckt till oss båda. Efter maten åkte vi och köpte lösgodis. Lösgodis är inte så vanligt här. Det är något extra. Jag sa att hemma har vi lösgodis i nästan alla mataffärer. Då tyckte Connor att det fanns ännu en anledning att åka till Sverige. :)
Efter godishandlandet åkte vi hem och kollade på "En prinsessas dagbok" med lite paus för att kolla på någon viktig basebollmatch. Connor var helt upprörd. Han gick fram och tillbaka i rummet och var totalt fokuserad på matchen. Där satt jag i soffan och fattade ingenting. Och sen så vann laget Connor hejar på, men han var inte glad ändå... Jag fattar ingenting!!! Sen efter filmen så gick jag och la mig och skypeade med pappa och efter det somnade jag med datorn i sängen.

I lördags vaknade jag vid 10.30 och skypeade lite med Emanuel och Hasse. Efter det åkte vi (familjen) ner till stan och köpte en grill och sedan åt vi ute. Tanken för dagen var att jag skulle städa mitt rum (jag har haft myrinvasion),  åka och träna på gymmet och framförallt göra mina läxor. Men när jag kom hem så städade jag mitt rum och sen inte så mycket mer. På kvällen kom det över vänner till Tom och Kristy så vi premiäranvände grillen och maten blev väldigt god! Efter maten åkte jag och Connor och köpte B&J och hyrde "En prinsessas dagbok 2" Efter det var tanken att jag bara skulle skypea med Emanuel och sedan sova. Men efter att jag och Emanuel lagt på började jag kolla på "Breaking Dawn part 2" Så jag somnade inte fören långt in på småtimmarna.

På söndagen var jag död! Jag badade lite i poolen, gjorde lite läxor, åkte på gudstjänst och sov i soffan. Det var ungefär allt jag gjorde under hela söndagen.

Idag var jag i skolan. Jag tog på mig en klänning med långa armar för jag tyckte att det var kallt på morgonen, något jag fick ångra hela dagen! Idag har det varit den varmaste dagen sen jag kom tror jag. Det har varit 38 grader i skuggan!!! 38 grader! Jag höll nästan på att dö i skolan för jag var så varm. Jag är dålig på att dricka vatten också, vilket resulterade i konstant huvudverk hela dagen i skolan... -.-
På engelskan i dag så snackade vi om vad vi tycker om att USA går in i Syrien och det verkar som att många  i min klass tycker typ att det är bra att USA krigar mot alla... Jag blev aningen frustrerad under den lektionen....Efter skolan har  jag sovit en stund och sedan pluggat. Psykologi såklart... -.-
Imorgon ska jag ta kort för "year-book" och efter det har vi uppträdande med kören.
Men nu måste jag sova.
Ha en bra dag där hemma!!
kram

1 kommentar:

  1. Klaga INTE på värmen!!! Här börjar det typ bli vinter nu, njut istället :P Alltså det låter som att du har det hur bra som helst verkligen!
    Kram

    SvaraRadera