måndag 26 augusti 2013

Första dagen i skolan bla

Hej! Tänkte uppdatera lite från de senaste dagarna. Jag tänkte innan jag åkte att jag skulle börja blogga varje dag... Men jag är visst ingen bloggare... Jag klarar inte av det helt enkelt... ;) 

Okej, så jag började skolan i onsdags. Här har man samma schema alla dagar i veckan, hela året... Så man får se till att gilla sitt schema, för annars blir det surt... Jag är ganska nöjd med mitt schema faktiskt. Det enda just nu som inte är bra är engelskalektionen... Det är svårt att hålla samma tempo som de elever som bott i USA i 17 år.... Men jag försöker i alla fall! Första skoldagen var bra, men det var ensamt. Jag känner ingen i skolan som har samma lektioner som jag. Så det var lite jobbigt, att gå runt helt själv. Efter skolan lärde Connor och Emily mig att crawla. Det gick ganska bra! Med tanke på att jag innan de började lära mig sjönk som en sten när jag försökte crawla... Så det var väldigt snällt av dem!

I torsdags efter skolan testade jag på att vara med i löplaget. Men jag kom fram till att det är alldeles för varmt för mig att springa i strålande sol och 35 grader. Så det var inget för mig faktiskt... Efter det tog Connor mig till deras bönegrupp där jag fick träffa några kompisar som är med i kyrkan. Vi hade väldigt roligt och trevligt! Jag uppskattade det verkligen! Efter det åkte jag o Connor till Tea-bar!!

Efter skolan i fredags badade jag i poolen här hemma och sen under kvällen tog vi det bara lugnt. Jag somnade till och med i soffan...

I lösdags åkte vi söderut på ett bröllop. Det var ett så mysigt bröllop! Det var en vän till familjen som gifte sig och allt var så fint!

Idag hängde jag med till kyrkan för första gången. Efter  kyrkan visade Tom mig runt lite i staden. Vi gick också till något juice- ställe där vi satt och pratade en bra stund. Mycket gott och mycket trevligt!!!
Efter det åkte vi hem och jag och Emily gjorde köttbullar. Vid 18.00 träffades alla vi utbytesstudenter från min amerikanska organisation med våra värdfamiljer och åt av maten varje student tagit med. Jag tog såklart med svenska köttbullar!! De blev en hitt!!

Så för er som vill veta hur jag har det: Jag har det toppen här borta på andra sidan jorden!! Och, min familj är så bra!! Jag är så tacksam att jag hamnade just här! Det känns redan som jag liksom är en del av familjen!
Och, min värdbror Connor är rolig. Han är antagligen ännu konstigare än hunden... Men han är  bra! Han gillar mat också... ;) Jag håller på att lära honom prata svenska, det låter ganska kul, men han är duktig!! :) Han säger också ganska många roliga saker. xD

Hoppas allt är bra där hemma!! Puss o kram

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att familjen verkar vettig! Det är ju nästan det viktigaste... Med skolan så löser det sig säkert med vänner snart - du är ju så social. Har du märkt av några kulturskillnader än? Lagar de riktig mat hemma förresten? När min kompis Johanna var utbytesstudent i USA sa hennes familj att de lagade mat när de värmde färdigköpt köttfärssås...
    Jag och Linus har börjat plugga/jobba idag. Det är lite segt. Det är skönare med semester! Kram kram
    Sara

    SvaraRadera
  2. Hej kära syster! Ja, det är jätteskönt att familjen är så bra och att jag trivs så bra här hos dom! Ja, det känns redan mycket bättre nu! Och jag antar att om 2 veckor till har jag fler vänner. Jag måste bara försöka ge det lite mer tid.
    Nej inga större skillnader faktiskt. Mer än att föräldrar har mer inflytande över sina barn än vad de har i Sverige. Men min familj är inte en typisk amerikansk familj så som jag tänkt mig. Vilket är bra! Min familj är väldigt öppna och nytänkande! :)
    Nej, de är väldigt duktiga på att laga mat! De lagar all mat hemma! Och de lagar dessutom väldigt god mat!!
    Ja visst ja,så ni är tillbaka i Uppsala nu då. Jag förstår att det är segt! Men du har ju bara typ 4 månader kvar! Sen är du ju klar!! Jag vet!! :)
    Hur hade ni det i Paris förresten?? Du kan väl skriva på FB?
    Kram kram /Rebecca

    SvaraRadera