tisdag 20 augusti 2013

Senaste dagarna

Hej!
Andra dagen i New York var lika bra som den första! Dock dog min kamera efter halva dagen, vilket var surt... Och jag har inte kunnat ladda den eftersom jag inte har någon adapter än... Men den är på väg! Under andra dagen i New York såg vi Empire State Building, Rockefeller center, Central park, fifth avenue, times square och lite annat. I central park fanns det ett "svenskt hus" det kom faktiskt från Sverige och så hamnade det i central park. Så det är så alla amerikanare tror att husen i Sverige ser ut, vilket de definitivt inte gör! Det såg ut som ett hus som står i stadsparken hemma. I alla fall efter vår rundtur på upper Manhattan fick vi shoppa. Vi gick på times square och på fifth avenue. Jag köpte bara en body spray från Victorias secret. Efter shoppingen åkte vi tillbaka till hotellet där det var möte om flyget och allt som hade med resan att göra. Efter mötet var klockan runt 8 på kvällen (lokal tid) så vi gick upp och packade våra väskor och sedan gick vi och la oss. 


Klockan 02.30 ringde min klocka på natten mellan lördagen och söndagen. Vi klev upp och åkte till flygplatsen. Väl där så fick jag stå i kö och sen så krånglade min biljett och så, men det löste sig. Så 06.00 gick flyget från New York till San Francisco. Väl i San Francisco var mitt plan till Chico 3 timmar försenat.. Så jag fick sitta och vänta där i min ensamhet. Då längtade jag hem!!! Det var jobbigt!!
Klockan 13.50 så landade planet i Chico och jag blev mottagen av min kontaktperson och hennes familj och även min värdfamilj. Vi åkte hem till huset där jag fick tid att packa upp mina grejer och så. De tog mig till skolan och visade mig runt i stan lite. Vi åkte och köpte Frozen yogurt. Det är typ som mjukglass. I massa olika smaker! Mycket gott! 


Jag vaknade 6.30 på måndag morgonen. Hunden är lite knäpp, hon kan öppna dörrar... Men hon är söt! Jättesnäll! Jag låg och snurrade i sängen och sedan skypeade jag med några hemifrån. Kristy kom och plockade upp mig vid 10.30 och så åkte vi till skolan där jag gjorde ett engelska test. Vilket gick  bra fick jag veta! Efter det åkte vi och åt. Emily åt med oss också. Emily är äldsta dottern. Det var jättetrevligt! Efter det fixade vi min mobil. Så jag kan smsa obegränsat hem till Sverige! Vilket är toppen! Efter det åkte vi på simmöte. Jag har inte bestämt mig om jag ska vara med och simma eller om jag ska vara med i distanslöpningslaget... Jag får se. I alla fall så efter mötet så åkte vi till Tea-bar där det fanns te som man kunde få i milkshake-form, ice.tea och så. Det var också väldigt gott! Där träffade vi några kompisar som är med i kyrkan som också är seniors (sistaårselever på high school där jag går) och några var juniors(nästsista års elever) Det var väldigt trevligt! Efter det åkte jag o Kristy och handlade lite mat. Oj hjälp vad stort allt är!! Efter det åt vi hemma, det var jättegott!! Och sen satt vi och pratade i typ 3 timmar. Det var väldigt trevligt! Sen gick jag o la mig. 

Där fick ni en uppdatering från de senaste dagarna. Hoppas ni har det bra!!
Jag ska lägga upp bilder så fort jag kan ladda min kamera igen! :)

Om ni vill kommentera så måste ni välja ett av alternativen under kommentarfältet. Har ni inget google-konto eller något av de andra alternativen så kan ni välja kommentera som anonym. Men om ni väljer anonym kan ni väl skriva i kommentaren vem ni är!! Hoppas ni fattar!

KRAM

4 kommentarer:

  1. Oj, fattar inte riktigt hur det här funkar...tror att jag råkade dela detta eller nåt annat :P
    Men nu hittade jag ju vart man skulle kommentera ;)

    Vad kul! Det låter som att du har det bra!!! :)
    Och familjen låter ju jättesnäll! Hoppas att du har det så bra som du verkar ha det!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecca! Vad skönt att du har kommit fram och ha det bra! :D

    SvaraRadera
  3. REBECCA! Jag vill ha ditt liv just nu! Åh vad härligt det låter! Hoppas du kommer blogga mycket nu och med mycket bilder!! Lycka till med allt! :D

    SvaraRadera
  4. Hej Elin! Bra!
    Jag har det jättebra nu! Familjen är hur bra som helst!!! De är så snälla!! Allihop!! :)
    Hoppas du har det bra där hemma! kram

    Tilda! Tack så mycket! Och lycka till du! Hoppas att du trivs och att allt blir bra för dig! :)

    FANNY! Jag vet!!! Det är sjukt härligt! Skolan är lite svår... Men det blir bättre antar jag! Jag ska försöka blogga så mycket jag kan! Tack!! :)

    SvaraRadera