tisdag 1 oktober 2013

Lassen park, första fotbolls matchen och sweet potato fries.

Hej! Här kommer en uppdatering på vad som hände förra helgen i detta inlägget. I nästa inlägg skriver jag om veckan och helgen som var. Hoppas ni hänger med!

Så på fredagen stannade jag alltså hemma från skolan. Jag klev upp runt 11 och satt framför datorn i princip hela dagen. Men framåt kvällen åkte jag och Connor över till en kompis till Connor som skulle börja college för att säga hejdå. Cyd körde hem mig runt 11 tiden och jag gick och la mig. (Tror jag iaf, jag kommer inte ihåg om jag ska vara ärlig). 

På lördagen kom Cyd och plockade upp mig vid 10.30 och vi åkte till Emily(min värdsyster) och hade frukost så gott och pratade och tog det  lugnt. Jag kom hem typ 12.30 och då satt framför datorn, gjorde lite läxor, städade mitt rum och gjorde mig i ordning för att åka och se min första fotbollsmatch. (Amerikansk fotboll alltså, jag har ju sett en miljon vanliga fotbollsmatcher). Vid 7 kom Annabelle och plockade upp mig och vi åkte till PW (Chicos andra High school). Väl där hängde vi med Connor och några av hans kompisar och ingen av oss kollade direkt på matchen, vi snackade mest. Dessutom så var det kallt!! 15 grader, blåst och lite regn. Jag tror att jag hade börjat vänja mig vid Chico-väder vid det här laget.. Eftersom jag inte fattade något av matchen och Annabelle inte brydde sig så mycket om den kom vi fram till att vi ville åka till Naked lounge som är ett café. Men medans vi var på väg dit åkte vi förbi Poor house och jag kom fram till att jag ville ha sweet potato fries och Annabelle sa: Yolo som betyder: you only live once (jag hatar det uttrycket, med ändå) Så vi åkte dit och åt lite och sedan åkte vi vidare till Naked Lounge och köpte kaffe och pratade ett tag. Vid 22.30 tiden körde hon hem mig. Väl hemma försökte Tom förklara för mig hur amerikansk fotboll fungerar. Jag fattade lite iaf. Sedan gick jag och la mig, men somnade inte fören 4, vilket var segt eftersom jag var tvungen att gå upp vid halv 9 tiden.

På söndagen vaknade jag död som en sill och tog mig upp ur sägen. Jag fixade mig i ordning och Tom fixade lunch åt mig och sedan körde han mig till mötesplatsen med de andra utbytesstudenterna. Vi fick vänta ett tag innan vi äntligen kom iväg mot Lassen Park, vilket är en nationalpark med en vulkan och lite så. När vi kom fram tittade vi på en tråkig film, och eftersom jag bara hade sovit 4 timmar under natten tog jag tillfället till akt och sov en stund. Efter filmen, eller powernapen som det var för mig, åt vi lunch. Efter lunchen kom vi äntligen ut på vandringen i skogen/berget. Det var så vackert!! Och jag gick mest med Emily Davis tror jag, som för övrigt är väldigt cool. Hon och jag har ekonomi tillsammans och hon har en utbytesstudent också, vilket gör att vi ses ganska ofta. På vägen hem sov jag nästan hela tiden och när vi kom tillbaka till mötesplatsen i Chico kom Emilys mamma och hämtade oss och körde hem mig eftersom jag bor väldigt nära dem.  När jag kom hem satte jag mig på mitt rum med tänka ljus och te och pluggade, jag tror att det regnade lite också om jag inte minns helt fel. 
Och en sak till er där hemma!! Jag vill att det ska regna här, det är ju en del av hösten att det regnar. Så jag blir väldigt glad när det gör det. 

Sen var det måndag och helgen var slut, och inte var jag utvilad inte... Och varje morgon när jag vaknar tänker jag att jag ska bli bättre på att sova och gå och lägga mig tidigare, med det händer aldrig... :S




















                                     
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar