lördag 12 oktober 2013

Forsränning och vecka 40

Nu ska jag försöka uppdatera lite vad som hänt de senaste 2 veckorna sedan fredagen vecka 39. Jag tänker varje dag att jag ska göra ett inlägg, med det händer aldrig...

På lördagen åkte jag hem till Emily Davis och vi plus 9 andra utbytesstudenter och några andra från Chico till Sacramento river för att testa forsränning. Det låter coolare än vad det var. Det var mer typ som 3 gummibåtar som flöt på en flod där det var lite strömt. Men vi hade i alla fall roligt. Det tog oss ca 2 timmar på vattnet att komma fram till platsen vi skulle övernatta på. Det var mitt ute i ingenstans och de sa att det fanns gott om ormar, men det skulle inte vara någon fara, bara man var uppmärksam... Och jag som är rädd för ormar i Sverige, dom är ju ingenting om man jämför med vad som finns här...
Väl framme så åt vi, satte upp tälten och gjorde smors, pratade och hade det mysigt. För övrigt så regnar det ju väldigt sällan här, så det är väldigt torrt och en av "instruktörerna" i teamet jonglerade med eld. Problemet var att hon tappade elden på marken och det tog eld i gräset. Fast vi hann släcka elden i ett tidigt stadium!
Sedan gick alla vi unga in till tjejernas tält och pratade en bra stund in på småtimmarna. Den natten sov jag i princip ingenting. Vinden blåste i tälten jag jag vaknade hela tiden och trodde att vi skulle blåsa bort. Det hände ju dock aldrig eftersom vi låg 6 tjejer i mitt tält, men ändå.

På söndagen packade vi ihop våra saker och hoppade i båtarna och började dra oss hemåt. Det tog ca 3 timmar att komma till bilarna och sedan ytterligare 1 timma innan vi var hemma i Chico igen. Jag kom hem runt 3 tiden och tog det bara lugnt resten av dagen.

Veckan passerade men mycket plugg och så. På fredagen efter skolan körde Conner mig hem och vid 18.30 tiden kom Emily Davis till mig och vi gjorde scones och pratade. Efter det åkte vi till Pw och kollade på fotbolls matchen.
På lördagen sov jag bort hela förmiddagen och senare på kvällen kom Natalie, Katie och Anna-belle över och kollade på film och pratade.
På söndagen tog jag det lugnt hela dagen och läste twiligt. Senare på kvällen åkte jag och Conner och försökte fånga solnedgången. Så vackert är det här!!!!
Efter helgen så kändes allt så bra. Jag kände att jag börjar komma lite närmare en del kompisar och jag började känna att jag fått en plats i gänget liksom.
Det var vecka 40 det. Ska försöka uppdatera på söndag om denna veckan.
Hoppas ni har det bra där hemma!! kramkram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar