måndag 2 december 2013

Veckorna innan Thanksgiving

Veckan som följde efter San Francisco passerade, men jag hade mycket läxor. Och grejen är att jag vet inte riktigt varför jag ens bryr mig om mina läxor, eftersom mitt år inte räknas, jag kommer inte ens få några betyg ju! Och så fick jag paket av mamma med massa grejer, vilket var veckans höjdpunkt!
På onsdagen var jag lite nere. Efter skolan åkte jag till Perk och satt där och skrev i min dagbok. Och jag insåg verkligen hur tur jag har som har så många som älskar mig där hemma! Hur tur jag har som har min familj, Emanuel och alla mina vänner.
Men i alla fall så blev det fredag. Senare på kvällen åkte jag och bowlade med några från kyrkan och efter det åkte jag, Cyd, Annabelle och Connor hem och kollade p film.
På lördagen gick jag och Emily till farmers market och efter det hängde vi ett tag hemma hos mig. På kvällen var det skoldans, men jag ville inte gå så jag och några tjejer hängde hemma hos min värdsyster i stället. 
På söndagen sov jag länge, pluggade lite och bara hängde hemma och bakade och lite så. Vid 19.00 tiden kom min familj hem och de hade med sig mittendottern Morgan som bott på Nya Zeeland i 5 månader. 

Efter skolan på måndagen gick jag och Margherita, en utbytesstudent från Italien, till Perk och så satt vi och pratade i 3 timmar. Det kändes så bra att kunna prata med någon som är i samma sits och som förstår. Och dessutom är hon hur rolig som helst! Hon är störtskön! Så jag tycker verkligen om henne!
Sen flöt veckan på som vanligt med läxor och så...
På fredagen efter skolan så körde Kristy mig och Margherita till "In & Out" som var träffpunkten för att som skulle med på younglife lägret. Så vi hoppade in i bilarna och åkte mot Woodleaf för läger i 3 dagar.
Vi hade lerkrig, massor med mat, lite häng, spel och lekar. Ett typiskt tonårsläger alltså, förutom det där med lerkrig.... Har aldrig haft det innan, men det var kul! Och sjukt kallt!! 
På söndagen efter lunch åkte vi hem igen. 
Efter att slängt mina kläder i tvätten och duschat åkte hela familjen ner till stan och gick på julmarknad. Det var väldigt mysigt! Vi tog med oss lite folk hem till oss och så åt vi tillsammans. Efter att de andra åkt efter maten klädde vi granen. Jag vet, i november.... Och dessutom så kändes det konstigt att gå på julmarknad där många gick runt i tunna tröjor, eftersom att det nog var närmar 15 grader ute trots att det var sent på kvällen. Så julkänslan fanns ju inte riktigt där...
Efter att vi klätt granen skypeade jag med mamma och Emanuel. Sen gick jag och la mig, eftersom att vi skulle åka till LA dagen efter och vi skulle åka redan 04.00 på morgonen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar