tisdag 24 december 2013

Julafton i Sverige


Nu är det julafton hemma i Sverige. Det känns så konstigt att sitta här på andra sidan jorden och veta att där hemma har alla sina traditioner med lussekatter och knäck... Här är firar de ju inte julafton, utan juldagen. Vilket är så konstigt för mig för imorgon kommer bara vara som en vanlig dag liksom, och hemma sitter min släkt och öppnar paket utan mig. Men jag ska försöka ta mig upp och baka lite och slå in lite julklappar nu i alla fall. Försöker känna att det är jul, men det går inte så bra... I dag när jag var ute och cyklade så kändes det sådär som det känns när man tar ut cykeln i april, men nysopade gator, solsken och fåglar som kvittrar. Det kändes liksom inte alls som dagen innan julafton. Men det är ju lite häftigt också :)

Förra veckan hade vi finals tisdag, onsdag och torsdag. Vilket innebär att man slutar skolan vid 12.20 varje dag istället för vid 15.00. Så efter skolan på tisdagen åkte jag och Natalie och shoppade lite och efter det var det julavslutning i kyrkan med youth group. Det var väldigt kul! 
På onsdagen efter skolan åkte jag hem och tog det lugnt.
På torsdagen efter skolan hade vi överraskningsfest för en utbytesstudent från Tyskland som heter Pia. Vi åkte och åkte skridskor och efter det åkte jag och 4 andra tjejer hem till Pia och kollade på film, målade naglarna, åt pizza och godis och bara mös. Vi sov där, så på fredagsmorgonen gjorde vi en stor och bra frukost med frukt och annat gott. Senare på fredagen åkte jag hem till Emily Davis och hjälpte henne förbereda lite inför hennes 18-årsfest. Det var Harry Potter-tema, så vi kollade på lite Harry Potter, drack hemmagjord honungsöl (butterbeer) och åt lite  mat. Efter det åkte jag hem och hängde lite med Annabelle och efter det gick jag och la mig. 

På lördagen kom Annabelle hit vid 10.00- tiden och vi gick ut på en promenad och efter det åt vi frukost hemma hos mig. Vi satt och pratade i 3 timmar innan hon gick hem. Efter det hängde jag bara här hemma till 20.15-tiden då Emily Davis kom och plockade upp mig och vi åkte och hade filmkväll hemma hos Tiana. 


På söndagen åkte jag till kyrkan, och efter det gick jag, Pia och Margharita på stan och köpte lite julklappar. Jag hittade också en potentiell promdress (balklänning) som jag nog ska köpa. Efter det åkte jag hem och väl hemma så åt vi middag, pusslade och kollade på film. Jag gick och la mig ganska tidigt och kollade på sista avsnittet av solsidan. Tyvärr så var ju det avsnittet kasst... 

I dag vaknade jag men jag ville inte kliva upp. Men tillslut kom jag upp ur sängen och jag cyklade över till Annabelle. Vi hade tänkt att vi skulle ta en promenad och sedan äta frukost hos henne, men när jag väl kom till henne kom vi fram till att vi skulle skippa promenaden och bara kolla på en film och äta frukost i stället. Så jag lagade svenska pannkakor och vi kollade på The polarexpress. Hur mysig film som helst!! 

Så nu har jag kommit hem och ska alltså baka lite har jag tänkt! 



Jag hoppas verkligen att ni alla får en underbara jul och ett gott nytt år!! 
Puss och kram <3


Jag har inte hunnit skicka iväg några julkort hem till Sverige. Så, Här kommer mitt julkort till er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar