söndag 1 december 2013

San Francisco

Hejhej!! Jag tänkte ju att jag skulle skriva lite om San Francisco redan förra veckan, men jag kom aldrig så långt... Så här kommer lite uppdatering på vad vi gjorde i SF.
Just nu sitter jag i sängen och väntar på att skypea med

Emanuel, och under tiden så lyssnar jag på julmusik!! 

Så på lördagen den 9 november vaknade jag upp och var precis på väg ut genom dörren när jag bara tog en snabb titt på facebook, och då hade Sara skrivit att hon och Linus precis förlovat sig!! Jag blev så glad, så jag levde på det hela helgen!! :)
Men i alla fall, jag lämnade huset och mötte upp med nästan alla andra utbytesstudenter och våra kontaktpersoner och vi satte oss i bilar och åkte mot San Francisco. Strax innan SF så stannade vi i en stor skog med kända träd eller något sådant... Det var coolt, träden var sjukt höga!! Och röda var dom också... Efter besöket i skogen åkte vi till Golden Gate bridge där vi tog en miljon bilder och kollade på utsikten, och bron såklart! Efter det åkte vi till stranden och hängde där ett tag innan vi drog till hostelet vi skulle bo på. Efter att vi lämnat alla våra saker gick vi ner till stan och gick runt och kollade. Vi gick till Pier 39 och gick runt i lite affärer och så åt vi och hade det mysigt. Vi gick in i ett rum med speglar över allt och grejen var att man skulle hitta ut igen, och det kostade 5 dollar, ca 35 kr. Jag tänkte att det skulle vara bortkastade pengar eftersom vi skulle hitta ut på en gång, men nej så fel jag hade!! Det tog oss nog närmare 20 min att hitta ut, och fy vad kul vi hade!! Men, det var lite läskigt också eftersom jag ett tag trodde att vi aldrig skulle hitta ut... Efter det gick vi och köpte glass och varm choklad.
På söndagen klev vi upp ganska tidigt och vi åkte spårvagnarna, shoppade, gick och fikade på ett italienskt café i little italy och kollade på något torn. Senare på kvällen gick vi alla ut och åt, och efter det gick vi och köpte choklad. När vi satt och åt vår choklad så var det några tjejer som gick tillbaka till hostelet. Efter ett tag fick vi sms om att de hade hittat en hemlös man på soffan inne i vårt rum.... Senare fick vi reda på att en av killarna hade glömt att stänga fönstret till vårt rum... Haha jag kan bara tänka mig tjejernas ansiktsuttryck när de såg honom där!!

På måndagen var vi lediga från skolan, så på måndagen åkte vi och såg någon park, the tea garden och sen drog vi oss hemåt igen. 




































  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar