torsdag 22 maj 2014

Del III

Så på måndagen i San Francisco firade jag och Emanuel 3 år tillsammans. Vi shoppade faktiskt mest hela dagen, men jag och Emanuel fick lite tid för oss själva så vi gick till ett café och fikade. På kvällen åkte vi tillbaka till hotellet och vi kollade på film igen. Hotellet vi bodde på i SF hade jättegoda kakor nere i receptionen, så jag och Emanuel gick ner och tog några lite då och då.

På tisdagen var tanken att vi skulle åka ut och se Alcatraz, men alla biljetter var slutsålda, så vi åkte runt i SF och kollade på Golden gate bridge, golden gate park och lite så. Vi åkte tillbaka till hotellet tidigt och badade i poolen och bara slappade.

På onsdagen lämnade vi SF tidigt och åkte till Napa. Napa är ett område i Kalifornien som producerar mycket vin. Massa vingårdar helt enkelt. Vi stannade på ett outlet och handlade lite kläder, och efter det åkte vi och kollade på lite vingårdar. När vi kom till hotellet gick Carl, Emanuel och jag ut och badade i poolen och bubbelpoolen.

På torsdagen vaknade vi tidigt och åkte till vacaville, som även det är ett outlet med olika märken. Vi stannade där ett bra tag. Vi handlade en hel massa grejer, men Sara och Linus var helt klart värst!
Efter lunch satte vi oss i bilen och åkte till Chico. Jag var nervös när vi om till Chico. Tänk ifall min Svenska och min Amerikanska familj inte alls skulle funka tillsammans...
Men vi åkte och checkade in på hotellet i Chico, som förövrigt var väldigt sunkigt! Mamma sa att allt annat var fullbokat, och jag kunde inte förstå varför... Men efter att vi packat upp deras grejer åkte vi till Tbar där Tom, Kristy, Emily, Natalie och Pia var. Vi åt middag tillsammans, och det gick jättebra! Alla pratade och så, så det var bra! Vi satt ute eftersom vi inte kunde få plats alla runt ett bord inne. Men det blev väldigt kallt ganska snabbt. Vilket var konstigt eftersom det sällan är ens lite kallt här. När vi satt där och pratade så kom vi också fram till varför alla hotell var så fulla. Det var "The Wild Flower" den helgen.... Det är den helgen och examenshelgen för universitetet som är de två helgerna under hela året då det är som mest folk i Chico, och då på hotellen. Otur för oss!! Efter middagen åkte vi tillbaka till hotellet och tog på oss mer kläder, och efter det åkte vi och köpte Frozen Youghurt. Efter det åkte vi hem till mig. Vi hängde här under resten av kvällen och vi bara pratade. Det var väldigt trevligt, och det kändes väldigt bra för mig att båda mina familjer funkade väldigt bra ihop! Det kändes lite konstigt när familjen åkte tillbaka till hotellet och jag stannade kvar här. Men så blev det i alla fall. Det var så skönt att sova i min egen säng igen, efter 2,5 veckor.
När de hade åkt stannade jag och Kristy uppe och pratade, länge. Det kändes väldigt bra att vara tillbaks hemma igen. Och jag insåg när jag kom hem hur mycket jag saknat alla!

På fredagen kom familjen hit och vi åt frukost tillsammans. Min amerikanska familj var ju på jobbet och i skolan, så vi hade ju huset för oss själva. Det var härligt eftersom det gav mig tillfället att visa dem runt i huset och visa hur jag bott de senaste 9 månaderna. Efter frukost åkte vi och klippte oss eller Emanuel, Carl, Sara och Linus klippte sig, jag och mamma gick och fick naglarna fixade och pappa la sig och sov i bilen. Efter det åkte vi och köpte lunch från en Tacotruck. Lite otur var att just den helgen som min familj kom och hälsade på i Chico spöregnade det! Det har i princip inte regnat något sedan jag kom hit, och just när de kom så regnade det... Typiskt! Efter lunchen, som vi fick sitta och äta i bilen åkte vi till Perk. Vi drack kaffe och bara tog det lugnt och pratade.
Efter Perk åkte vi till Sierra Nevada, där vi gick på guidad tur runt i bryggeriet. Det var egentligen fullt den dagen, men de satte in en extra tur för oss när de fick höra att vi var från Sverige...
Efter turen på bryggeriet åkte vi hem hit och hade grillfest med båda familjerna och några av mina kompisar. Tom gjorde hamburgare åt oss alla, de allra godaste!! Vi satt och pratade och jag fick en chans att presentera min familj för mina kompisar, och presentera min kompisar jag hängt med det senaste åter för min familj. Det var toppen! Efter att alla åkt stannade mamma, pappa, Carl och Emanuel och de sov över här eftersom deras hotell var så dåligt. Jag och Emanuel satt och pratade länge länge. Det var så härligt att bara kunna snacka om allt möjligt och kunna ha ögonkontakt. Jag hade nästan glömt hur härligt det är. (kan inte fatta att jag om 20 dagar kommer få göra det för evigt!!!!)

På lördagen när vi vaknat kom Sara och Linus över och vi åt frukost. Efter frukost åkte vi och vandrade i Upper Park. Det var så vackert! Jag är verkligen glad att jag fick visa dem det! Efter att vi vandrat åkte vi och köpte milkshake och så åkte vi till Tbar och köpte smoothie till mig, mamma och Sara. Efter det åkte vi till min skola och jag fick visa dem runt på camupus lite. När vi kom tillbaka hem vid 15.00 tiden badade vi i poolen och i bubbelpoolen ett tag innan Familjen Hughes tog mig och min familj ut på middag. Det var väldigt trevligt den kvällen också. Och maten var såå god!
Hela familjen sov här natten mellan lördagen och söndagen. Jag och Emanuel satt uppe och pratade länge igen. Det var så härligt att få ha honom här i USA och i Chico! Jag ville inte att han skulle åka härifrån!

På söndagen packade de ihop sina saker och åkte. Jag bara kramade om alla lite snabbt, och sedan gick de ut genom dörren och åkte iväg. Jag sa till mig själv att jag inte ville vara ledsen, eftersom jag visste att jag skulle se dem om 6 veckor igen. Så efter att min svenska familj åkt åkte även min amerikanska till kyrkan, så jag var helt ensam här hemma. Jag var ensam i princip hela dagen fram till 14.00. Jag var egentligen inte ledsen, eftersom jag visste att jag snart skulle se min familj igen, men jag kände mig så ensam!
I Sverige levde jag och Emanuel i princip våra liv tillsammans. Och här i USA har jag ju levt själv, och sedan kom han hit och  vi levde och gjorde allt tillsammans igen i 2 hela veckor. Och sen var han helt plötsligt bort igen. Det var jobbigt. När familjen åkte hem kände jag mig så färdig här! Jag ville inte gå tillbaka till skolan, jag kände mig bara helt redo för att åka hem. Men tur var väl att jag stannade. Hade ju varit surt att ge upp med bara 6 veckor kvar. Och det var inte så att jag ville åka hem för att jag inte ville vara här längre, jag bara kände mig så DONE med skolan!! Händer i och för sig varje år....
På eftermiddagen var det utbytesstudent träff, där vi snackade om vår hemfärd och att avsluta på ett bra sätt. Vi gjorde också tack-tavlor till våra värdfamiljer. Efter det gick jag och Pia och kollade på lite klänningar. Jag hittade en söt klänning för typ 150 kr som kan vara en potentiell balklänning till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar