lördag 15 mars 2014

Vecka 9 och 10. Påväg till Mexiko

Nu sitter jag i sängen och ska snart sova. Imorgon bitti åker jag till Mexiko!! 

Förra veckan gick fort. Jag hade träning alla dagar efter skolan och på torsdagen hade jag campainers som vanligt. Emily kom och plockade upp mig vid 19.00 tiden och vi åkte till Blowskys där killarna jade lagat mat till alla oss tjejer. Det var faktiskt gott! Efter det läste vi Bibeln och sedan körde Emily hem mig. När jag kom hem så fortsatte jag att baka mina semlor som jag började baka innan jag åkte till campainers. De blev extremt fula, men de smakade exakt som de ska, så för att vara första gången så blev jag ganska nöjd faktiskt. Kristy och Connor älskade dem också, vilket var kul. Jag fick dela med mig lite av mina svenska traditioner.
På fredagen efter skolan och träningen gick jag och Pia Down town och köpte en present till Jessica som fyllde år på lördagen. Kristy kom och plockade upp mig och väl hemma duschade jag och gjorde mig i ordning för häng och spelkväll hemma hos en av våra cordinators med utbytesstudenterna. Vi spelade lite spel, gjorde smores, stod runt brasan och pratade en massa. När jag väl kom hem efter en lång dag så gick jag och la mig. 

På lördagen vakande jag relativt tidigt, 10.30 och jag gjorde lite frukost och sedan gick jag ut och satte mig i solen. Vi hade nämligen 21 grader varmt och sol. Vid 15.00 åkte jag hem till Jessica och vi firade henne. Vi lekte lekar, åt mat och tårta. Vi spelade även kubb, eftersom Jessica och hennes föräldrar har bott i Sverige i 3 år. Efter det åkte jag och Pia och såg på bio med Annabelle och efter det åkte jag hem och jag skypeade med Emanuel till långt inpå småtimmarna.
På söndagen sov jag länge och vid 13.00 var det möte i kyrkan angående Mexiko. Efter mötet körde Annabelle mig hem och resten av dagen gjorde jag i princip inget. Bara en slapp regnig söndag. Jag läste en bok som jag har haft väldigt länge nu, och den är väldigt bra! Vi hade familjemiddag också eftersom att Morgan är hemma över vårlovet. 

I måndags efter skolan och träningen var det Young life. Jag fick gå upp framför alla och ha ögonbindel och så skulle jag ta mig från punkt A till B. De sa till mig att de hällde ut små fiskar på golvet och att jag skulle försöka att inte trampa på dem, för de skulle ju uppenbarligen dö. Det var hemskt! Men när de tog av ögonbindeln så visade det sig att vad jag trodde var fiskar var i själva verket burk-frukt. De lurade mig totalt!
På tisdagen cyklade jag till skolan för att efter träningen kunna gå Down town och köpa en present till Em. Jag hittade en handsalva, men jag kunde inte bestämma vilken doft jag ville ge Em, så jag köpte en och tog typ 10 tester att ta med till Em så hon kunde bestämma själv. 
På onsdagen fick jag gå tidigare från skolan, eftersom vi jade en friidrotts tävling. Vi hade faktiskt väldigt kul. Vi satt mest i solen, eftersom vi hade 27 grader och sol. Efter tävlingen kom Tom och plockade upp mig och vi åkte direkt till en restaurang, så jag hann inte duscha eller något, bara byta om. Vi åt mat på en italiensk restaurang eftersom det var Ems födelsedag. Efter middagen åkte vi hem och vi hade folk över och vi åt kakor och bara hängde. 
Igår, torsdag, kom Morgan och plockade upp mig efter träningen och jag gick ut och satte mig i solen, eftersom vi hade närmare 30 grader igår. Vid 19.00 kom folk över och vi hade campainers här hemma. När alla hade gå gick jag ut och gick och efter det gick jag och la mig. 
Idag efter skolan hade jag ingen träning, så jag, Pia och Sadie gick till Tea bar efter skolan och tog med oss våra drickor  till parken och så satt vi dör och snackade ett tag innan Kristy och Morgan kom och plockade upp mig. Resten av kvällen har jag packat det sista som ska med till Mexiko imorgon och nu ska jag sova. Ska upp om 6 timmar... -.- 
Jag hoppas att allt är toppen där hemma och att våren är påväg!! 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar