torsdag 9 januari 2014

Första veckan tillbaka i skolan


Hola!! 
Tänkte att jag skulle bli lite bättre på att uppdatera, så jag tänkte att jag kunde göra en update nu. Lovar inte att jag kommer bli bättre dock.. För jag säger ju ungefär varje gång jag uppdaterar att jag ska bli bättre nästa gång, men det händer ju aldrig... 

I måndags vaknade jag vid 5.30 och jag och Kristy åkte till gymmet och tränade innan jag åkte till skolan. Som ni vet så hatar jag ju att gå upp tidigt, så att vakna 5.30 för att gå upp och träna, efter att inte ha tränat nästan något på 5 månader var hemskt!! Jag var ju inte så motiverad direkt... Så efter gymmet åkte jag till skolan för första dagen för detta år. Jag har bytt min psykologi till study hall, som innebär att jag får sitta i biblioteket och plugga, eller läsa, eller sova eller vad jag nu vill göra. Alltså, det är i princip en ledig klass. Så mitt schema är väldigt chill nu. Jag har keramik, study hall, kör, government, florist design och engelska. Så när jag kom hem från skolan visste jag inte vad jag skulle göra, eftersom jag redan hade gjort mina läxor i skolan, jag hade redan varit på gymmet och tränat och hade inga planer med några kompisar. Så efter skolan åkte jag och Kristy och handlade och efter det åkte vi hem och jag la mig i soffan framför brasan och läste min bok. Jag var så himla trött eftersom jag bara hade sovit typ 4 timmar natten innan så jag somnade i soffan, och sen när jag var på väg upp från soffan för att gå till min säng så somnade jag på golvet. Men till sist kom jag i säng, men då kunde jag ju inte sova såklart, eftersom jag redan hade sovit i typ 2 timmar... 



Igår så var tanken att jag skulle gå upp vid 5.30 igen för att gå till gymmet, men jag kom verkligen inte upp ur sägen, så jag somnade om till 7 istället. Skolan rullade på och det kändes bra. Jag hann göra alla läxor i skolan igen, men eftersom jag inte gick till gymmet innan skolan så åkte jag och Em till gymmet efter skolan istället. Efter gymmet kom jag hem och gjorde ingenting i 2 timmar innan jag och Em åkte till skolan och kollade på en basket- match. Vi förlorade tyvärr. Men det var min första basket- match jag någonsin sett live tror jag, så det var ju en upplevelse. 
Efter det åkte jag hem och kollade på en film och efter det hade jag tänkt att gå och lägga mig, men jag såg att Eva och Adam Fyra födelsedagar och ett fiasko fanns på Youtube, så jag kollade lite på den också. Den är så bra!! Det finns så många skämt som jag inte fattade när jag var yngre, men som verkligen "make sense" nu.  



Idag hade vi sovmorgon, vilket vi alltid har på onsdagar, och dessutom är alla lektioner kortare! Efter skolan gick jag och Pia till Perk och fikade och efter att hon gick satt jag och gjorde lite läxor och läste lite i bibeln. Kristy kom och plockade upp mig vid 17.30 och vi åkte hem. När jag kom hem kollade vi lite på "Dark knight rises" och åt mat. Efter maten gick jag ut och sprang och nu sitter jag framför datorn. Jag hittade ett bra blogginlägg på facebook, http://brunetten.se/2014/01/08/om-ombytta-roller-i-valdtakt-vad-hade-han-pa-sig-da/ som ni bör läsa. Nu ska jag kolla igenom min läxa lite och sen gå o lägga mig och kolla vidare på "Eva och Adam"!! 

Hoppas ni har haft en bra vecka såhär långt!! 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar